Lietas, kuras nedrīkst aizmirst pirms dodās atpūtā uz pludmali

Ko ņemt līdzi, baudot atvaļinājumu pludmalē

Pludmale ir viena no iemīļotākajām atpūtas vietām tiem, kuriem beidzot ir sācies atvaļinājums. Pludmales vilinājums ir tik spēcīgs, ka reti kurš kaut vienu reizi neaizbrauc līdz jūrai. Bet īsti jūras cienītāji tur pavada lielāko daļu atvaļinājuma — laiskojoties, sauļojoties un baudot dziedinošo jūras gaisu un sajūtu.

Bet šoreiz par to praktisko pusi — ko tad vajadzētu ņem līdzi, dodoties uz pludmali? Ko likt somā, ja plānojat pie jūras pavadīt arī ilgāku laiku? Varbūt esat noīrējuši mazu mājiņu jūras krastā? Tad šis saraksts var noderēt, krāmējot savu pludmales somu.

 

  • Paklājiņš, dvielis vai zvilnis

 

Pludmalē vispatīkamāk baudīt atpūtu tad, ja ir ērta vieta, kur atlaisties. Diez vai gribat, lai smiltis, zāle un kādi citi pludmales elementi grauž visās maliņās. Tāpēc jau laikus jāpadomā, uz kā gulēsiet. Tas var būt dvielis, paklājiņš vai pat zvilnis. Izvēlieties to, ko ir ērtāk paņemt. Ja braucat ar auto, varat ņemt pludmales zvilni, tas tiešām sniegs iespēju pludmalē laiku pavadīt ērtā pozā.

 

  • Cepure

 

Svarīgi ir aizsargāt galvu no pārkaršanas tiešajos saules staros. Tāpēc ir ieteicams velkāt cepuri, kura aizsargā no šiem saules stariemGalva saulē var pārkarst ļoti ātri. It īpaši, ja ir karsts un tiešām saulains. Tāpēc pludmale ir īstā vieta, kur aizmirst par savām iedomām, ka nepiestāv cepure. Tomēr ir jāliek viegla un gaisu caurlaidīga platmale, kas pasargās galvu no sakaršanas. Cepures noteikti ir obligātas bērniem, kuri pret sauli ir jutīgāki un uzņēmīgāki.

 

  • Saules aizsargkrēms

 

Saules UV starojums ir tas, no kā jāsargās gan pludmalē, gan jebkurā citā vietā, kur ilgāku laiku uzturaties saulē. Lai izvēlētos pareizo saules aizsargkrēmu, jāskatās, cik liels ir tā SPF skaitlis. Jo jutīgāka āda, kas ātrāk apdeg, jo lielākam vajadzētu būt šim skaitlim. Pieaugušajiem iesaka lietot krēmu ar vismaz SPF 30, bet bērniem SPF 50. Krēms aizsargās no UV staru ietekmes un mazinās risku saslimt ar ādas vēzi, kas pēdējos gados ir kļuvis par tiešām nopietnu problēmu, slimo arvien jaunāki cilvēki, tāpēc dermatologi un onkologi zvana trauksmes zvanu. Nedodies uz pludmali bez saules aizsargkrēma!

 

  • Dzeramais ūdens

 

Saulē un siltā laikā ķermenis pastiprināti svīst, tāpēc tam jānodrošina regulāra šķidruma atjaunošana. Pludmales somā noteikti jābūt pudelei ar dzeramo vai minerālūdeni. Tas ir jādzer ne tikai tad, kad slāpst, bet regulāri nelieliem malkiem. Tad, kad slāpst, ķermenis jau ir krīzes situācijā un zaudējis daudz šķidruma. Rūpīgi jāseko tam, lai bērni regulāri uzņemtu šķidrumu.

 

  • Saulesbrilles

 

Nedrīkst aizmirst arī par savām acīm un tiešās saules ietekmi uz tām, tāpēc velkājiet saulesbrilles atrodoties pludmalēNo saules ir jāsargā ne tikai āda, bet arī acis. Saules staros samiedzam acis, tā veidojas tik nevēlamās krunciņas ap acīm. Tāpat saules UV stari arī negatīvi ietekmē redzi, tāpēc acis ir jāsargā. Jāizvēlas kvalitatīvas saulesbrilles ar 100% UV filtru. Saulesbrilles, kurām tāda nav, acis neaizsargā, bet tām pat kaitē. Labas saulesbrilles jāmeklē uzticamos optikas salonos, piemēram, “Vision Express”.

 

  • Lasāmviela vai kāda cita izklaide

 

Ko jūs darīsiet pludmalē? Laiskosieties, gulēsiet? Ticiet, ka diez cik ilgi tā neizturēsiet, tāpēc labāk paņemt līdzi kādu lasāmvielu vai citu izklaidi, kas jums patīk un ir īstenojama pludmalē. Viens lasa, cits ada, vēl kāds spēlē bumbu.

 

  • Ērti pludmales apavi

 

Staigājot pa smiltīm, ir parocīgi, ja apavus ātri var izpurināt un tie nesamirkst, tāpēc priekšroku jādod speciāliem pludmales apaviem, kas ir ūdens izturīgi, viegli novelkami un uzvelkami.

 

  • Droša soma vai kabata, kur glabāt vērtīgās lietas

 

Uz pludmali taču ņemat līdzi arī viedtelefonu, atslēgas un naudu. Lai to visu pasargātu no smiltīm, ūdens un arī garnadžiem, laikus jāizvēlas drošs un kompakts uzglabāšanas veids. Te dažas idejas, kas var noderēt:

http://travelnews.lv/?m_id=18532&i_id=5&pub_id=99648&i_ctr=&Ka-pasargat-savu-telefonu-atrodoties-pludmale-.