kvalitate

Kvalitāte — galvenais faktors, ar ko izcelties konkurentu vidū

Ja kāds ir nolēmis kļūt par uzņēmēju un veidot savu biznesu, tad jāsaprot, ka gandrīz nav tādu jomu, kur priekšā jau negaidīs sīva konkurence. Tāpēc ir jau uzreiz jādomā, ar kādām priekšrocībām un vērtībām tad tieši jaunais uzņēmums sevi pieteiks patērētājiem un spēs cīnīties par tirgus daļu ar konkurējošiem uzņēmumiem.

Kvalitāte visās tās izpausmēs ir tas faktors, ar kuru var sekmīgi ienākt tirgū un uzrunāt potenciālos patērētājus.

Kāpēc patērētājiem svarīga kvalitāte?

Tagad, kad preču un pakalpojumu piedāvājums ir tik plašs, tad var būt grūtības izvēlēties tieši sev piemērotāko produktu un pakalpojumu. Tāpēc arvien biežāk pircēji un klienti vadās pēc kādiem konkrētiem kritērijiem preču atlasē. Un arvien biežāk tie ir tieši tie faktori, kas attiecas uz kvalitāti.

  • No kādiem materiāliem izgatavots produkts? Cik tie ir ilgtspējīgi, videi draudzīgi, pārtikas gadījumā — audzēti ar bioloģiskām metodēm?
  • Kāda ir uzņēmuma attieksme pret vides jautājumiem, godīgu tirdzniecību, atalgojuma sistēmu, ražošanas procesu? No kādām valstīm un uzņēmumiem tiek iepirktas izejvielas? Arvien vairāk patērētāji pievērš uzmanību uzņēmēju sociālajai atbildībai.
  • Vai produkts, ko uzņēmējs piedāvā, ir ilgtspējīgs, izturīgs, domāts ilgāk nekā garantijas laika lietošanai?
  • Vai pēc izmantošanas tas ir nododams pārstrādei (pārtikas iepakojums, elektropreces, sadzīves preču iepakojums utt.)?
  • Protams, svarīga ir uzņēmuma komunikācijas kvalitāte — ar klientu, ar sabiedrību kopumā, loma un atbildība nozarē.
  • Pircējs savu naudu vēlas ieguldīt izdevīgā produktā, kas viņam ilgi kalpos, būs drošs un nekaitīgs veselībai. Tāpēc dažādie kvalitātes aspekti pēdējā laikā spējuši izkonkurēt pat cenas faktoru, jo pircēji arvien vairāk apzinās, ka labāk vienreiz samaksāt vairāk par tiešām kvalitatīvu preci, nevis pēc neilga laika atkal pirkt jaunu, iztērējot vairāk un arī radot bezjēdzīgus atkritumus.

Kā sasniegt vēlamo kvalitātes latiņu uzņēmumā?

Kas tad uzņēmējiem būtu jādara, lai sasniegtu šos mūsdienu patērētājiem tik svarīgos kvalitātes standartus? Te daži būtiski aspekti, par ko jādomā ikvienam uzņēmumam.

  • Izmantot augstvērtīgas un ilgtspējīgas izejvielas. Pārtikas ražošanas nozarē būtiski domāt par veselīgiem, uzturvērtīgiem produktiem, bioloģiski sertificētām izejvielām, atteikšanos no konservantiem un citām nevēlamajām pārtikas piedevām. Šobrīd pircēji arvien vairāk domā par savu veselību, pirkumu ietekmi gan uz sevi, gan apkārtējo vidi. Uzņēmējiem ir jāseko šīm tendencēm un tās jāievieš sava uzņēmuma politikā.
  • Nemitīga attīstība un tiekšanās uz labāku rezultātu ļauj atklāt arvien jaunus veidus, kā modernizēt uzņēmuma darbu, kā to padarīt videi un pircējam draudzīgāku, kā radīt labāku gala produktu, kas būtu arvien kvalitatīvāks. Patērētāji šādus centienus pamana un novērtē.

Ne visu izdodas uzreiz īstenot, bet svarīgi par to runāt, stāstīt patērētājiem, ko un kāpēc darāt. Un nav svarīgi, vai uzņēmuma ražotais produkts ir apģērbs, cepumi vai līmlentes (limlentas.lv). Visās produktu grupās ir iespējams tiekties uz arvien labāku kvalitāti. Sliktu produktu pircējs nopirkts tikai vienreiz. Un nākamajā reizē meklēs ko citu. Mērķis ir panākt, ka pircējs pērk ne tikai vienu reizi, bet kļūst par pastāvīgo pircēju, jo ir apmierināts ar kvalitāti.

  • Gan preču ražošanas un pārdošanas, gan pakalpojumu jomā svarīga kopējās kvalitātes sastāvdaļa ir tas, kā notiek klientu apkalpošana, kāds ir komunikācijas līmenis. Pat ļoti labu produktu vai pakalojumu var ātri sabojāt, ja nav izstrādātas klientu apkalpošanas vadlīnijas, pie kurām ir jāturas vienmēr.

Laipnība, ātrums, efektivitāte, pretimnākšana un citas svarīgas lietas — tie ir mūsdienīgi klientu apkalpošanas standarti, bez kuriem nav iespējams iztikt, ja grib noturēties biznesā. Klients noteikti izcilu apkalpošanu un attieksmi atcerēsies kā noteicošu faktoru, lai līdzīgu produktu vidu atkal izvēlētos tieši jūsējo. Tas ir būtisks ieguldījums zīmola tēla un atpazīstamības veidošanā.